Kormányunk olyan amatőr, hogy nem látja be: azokat az adókat, amelyeket a nagyvállalatokra kivet, végül az emberek fizetik meg, legyen szó bármiről.
Ez egy közgazdasági alapvetés, hiába is próbál ezzel bárki is hadakozni. Ezt még kétharmaddal sem lehet felülírni, akárhogyan is szeretnék ezt a magukat nagyon nyeregben érző urak. A multi van olyan helyzetben, hogy ezt megtehesse, a fogyasztó nem. Mindezt a reklámadó kapcsán írom, amelyről elmondható, totál felesleges. Nem ez a pénz fog segíteni minket a túlzottdeficiteljárás alóli kikerülésben. Az az összeg, amit ebből az új (talán harmincadik külön)adóból várnak, elenyésző a költségvetéshez képest és semmi sem indokolja az Európában egyedülálló közteher bevezetését.
Alapvetően nem tartom egy ördögtől való dolognak, hogy fizessenek a multicégek többet, de ezt is ésszel kellene csinálni. Nem úgy, ahogy a kétharmados fideszesek teszik. Ugyanis a reklámadó miatt már a kivonulást fontolgatja az RTL Klub. "Egy nagyon furcsa véletlen egybeesés, hogy éppen az a médiacég lenne a legnagyobb vesztese, amelynek a híradója a legnézettebb, és főműsoridőben keményen bírálja az Orbán-kormány tevékenységét” – mondta el Bajomi-Lázár Péter médiakutató az atv.hu-nak nyilatkozva.
Milyen érdekes véletlenek vannak!
Nos, attól tartok, itt van a relámadó bevezetésének kulcsa. Nem elég nekik semmi, a kisgömböc beindult és mindent fel akar falni. Telhetetlenek azzal, hogy a hazai médiapiacot túnyomórészt ők uralják, a maradék alatt is meg akarják szerezni a totális ellenőrzést. A lépés teljesen jól beleillik az utóbbi három év demokráciafelszámoló lépései közé és ezért sem tartom meglepőnek.
"Szerintem a reklám és a fogyasztó közötti távolság meglehetősen nagy" - vélekedett Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője egy újságírói kérdésre annak kapcsán, hogy miképp gátolható meg a reklámadó fogyasztókra való terhelése. Az atv.hu cikke emlékeztet, ha bevezetik az új adót, akkor nőhetnek a tévés előfizetői díjak, ugyanis a csatornák bevételének egy bizonyos részét a kábelszolgáltatók adják. Ennyit a meglehetősen nagy távolságokról.
Jó hír azonban, hogy Orbánék ezt a se füle-se farka (gazdaság)politikát nem tudják hosszabb ideig csinálni. Ugyanis az ún. unortodoxia éles ellentétet mutat a közgazdaságtannal. Utóbbi nélkül pedig csak ideig-óráig lehet elevickélni. Most még stabilnak tűnik minden, de a rendszer magában hordozza a bukást, így a vég bekövetkezte törvényszerű. És minél magasabban vannak, annál látványosabb az esésük. Fura, hogy pont az az Unió nem hagyja egyik tagországát se csődbe menni, amely ellen Orbán már huzamosabb ideje harcol. Az is nagyon vicces, hogy egyik nap utálják Brüsszelt, a másik nap pedig meg akarnak nekik felelni a túlzottdeficiteljárás kikerülése miatt. Legalább legyen egy konzekvens álláspontjuk, amit permanensen képviselnek, mert így totál hiteltelen amit csinálnak.
Kívánom, az ország élje túl Orbánékat, minél kevesebb károsodás nélkül!
Csepp az adótengerben
Szól a rádió?
Egy "bűne" van a Neo FM-nek és a Klubrádiónak: egyik sem kormánypárti. Ennyi indok már elég is, hogy megszüntessék őket.
Félreértés ne essék: nem kívánok párhuzamot vonni a két adó között. Egy közös pont azért még is csak akad. Egyikük sem jutott egyetlen forint állami hirdetéshez mostanában. A Klubrádió esetében sajnos ez nem volt meglepő. Aki csak felületesen ismeri a Neo tulajdonosi hátterét, annak álljon itt egy kis ismertető: a Neo FM baloldali gazdasági körökhöz való kötődését jól jelzi, hogy a Neo FM reklámjait eladó EMG Sales House 26 százalékos kisebbsége tulajdonosa 2010-ben az a Geomédia Zrt. volt, amely például a Vasárnapi Híreket is kiadja. A hetilap felelős szerkesztője még jelenleg is Gál J. Zoltán szocialista politikus, egykori kormányszóvivő - számol be az Index
Innentől nem is kérdés, honnan fúj a szél. Egyértelmű, a kormány hagyta elvérezni a legnagyobb lefedettséggel rendelkező országos adót. Élek a gyanúperrel, csupán azért, mert nem a közgépes Nyerges Zsolt oligarc...jajj, bocsánat nemzeti nagytőkés áll, mint a Class FM mögött, aki érdekes módon sorra kapja manapság az állami hirdetéseket. A Szerencsejáték közlése szerint a valós összeg 707 millió, illetve 580 millió volt. A listaáras becslés szerint a pénz 89 százalékát költötték el a classos reklámokra, de a valós költés 82 százalék volt. - írja a hvg.hu
Ez normális, hogy egy cég ekkora összeget költsön egy adott médiumra? Ráadásul szerintem a Neót is sok olyan ember hallgatta, aki nem baloldali. A zene itt és ott is ugyanaz.
Tartok tőle, a Neo FM megszűnésének árnyékában a Klubrádió nem fog akkora figyelmet kapni. Lehet persze analógiákat keresni, de a két adó ügye merőben más. Nem arról szól, hogy Bochkor Gábor, Boros Lajos és Voga János melyik csatornán fogja folytatni, vagy éppen hol hallhatjuk kedvenc zenéinket. A Klubrádió elsorvasztása nem ilyen egyszerű. Az egyetlen ellenzéki hangot szeretné ez a végtelenségig elpofátlanodott orbánista rezsim kiiktatni az éterből.
Akárhány rádió is tűnik el mellettünk, vigyázó szemeinket vessük a Klubrádióra! Ne hagyjuk megszüntetni, mert aki eltüntetése mellett van, az a demokrácia ellen van. Ez utóbbi pedig elég ciki Európában.
Utolsó kommentek