Csináljátok csak, nyugodtan, szívassatok minket. Hadd tudja meg mindenki, mire szavazott 2010-ben. Annál hamarabb lesztek elzavarva.
Éppen ebből a gondolatból kifolyólag támogatom a budapesti útdíj bevezetését. Az egyik sajtótermék beszámolt arról, miszerint a BKV megmentése érdekében a fővárosban minden autósnak havi tízezer forintot kellene fizetni. Természetesen mindenki egymásra mutogat azügyben, kitől származik az ötlet. Tarlós István azt mondja, nem tőle, a Nemzetgazdasági Minisztérium állítása szerint de, és valahogy még Rogán Antal, az V. kerület első embere is belekeveredett a sztoriba. Én nem akarom nyomozni az igazságot és nem is érdekel, ki találta ki ezt az újabb népnyúzó baromságot. Tarlós is aláírta azt a pár oldalas BKV-mentő dokumentumot, melyet a miniszterelnöknek küldenek el. Így mondhat bármit, engem nem izgat. A lényeg, ki lett találva, innentől már kevés választja el a konkrét megvalósítástól.
Lehet, kicsit átcsúszok a demagógiába, de nem tudom, hányadik bőrt szeretné lehúzni rólunk ez a kormány? Mennyit fizessünk még? A benzin jövedéki adója nálunk a legmagasabb. Esetleg úgy lenne a fair ez az útdíj, ha kapnánk mellé egy BKV-bérletet. De nem, azt is vegyük meg még tízezerért és járjunk Sztálin - korabeli buszmatuzsálemekkel, melyeket már lassan csak a festék tart egyben, valamint olyan metrókkal, melyek minden percben kigyulladhatnak alattunk. És ha épségben kijutottunk a felszínre, akkor várjunk tíz percet a lerobbant pótlóbuszra, hogy aztán hetvenedmilliomod magunkkal összepréselődve, csupán pár óra késéssel bejussunk munkahelyünkre. Valami elképesztő, hogy azoknak az autósoknak kellne megmenteni a közlekedési vállalatot, akik nem járnának amúgy sem tömegközlekedéssel. Az meg mindennek a teteje lenne, ha ismét növelnék a jegyárakat. Sajnos sokan vagyunk, akik kénytelenek ilyen módon közlekedni, mert nincs más. Jó tudom, nem kell rá felszállni, lehet biciklizni, sétálni stb., de olyan távokat, mint mondjuk egy Újpest - Kelenföld egyszerűen lehetetlen ilyen módokon megtenni. Azt azért megnézem, aki a mínusz hat fokban legyalogolja vagy lecangázza ezt a távot. Nem kívánom más hülyeségét a saját, amúgy is szűkülő pénztárcámból kiperkálni. (Gondolok itt Sz. - né Sz. Eleonóra esetére, aki kapott csekély szám milliós végkielégítést, majd lazán tovább dolgozott a cégnél. És még jó néhány ilyen, a cégnél tapasztalható pénzszórás eszembe juthatna. Aki figyeli a híreket, az tudja, milyen dolgokra gondolok, most nem tudnám az összeset megemlíteni. Na, ehhez nincs rohadtul kedvem.)
Szóval itt az újabb néprabló ötlet, csak azt nem értem, hol az a nagy felháborodás? Ha annak idején 300 forintból képesek voltak egyesek népszavazást tartani és tüntetni ellene, akkor ezért az ötletért mi járna? Mindenki fantáziájára bízom. És még mindig vannak, akik beveszik. Mert képtelenek beismerni, rosszul döntöttek. Helyette inkább az utolsó percig kitartanak szeretett vezérük és pártjuk mellett. Úgyhogy semmi gond, lépjék csak meg, sőt, mert innen már csak egy lépés, a gyalogosbérlet bevezetése, így azt is tegyék meg, lássa mindenki, hová szavazott. Annál hamarabb lesz ez az elképesztően elpofátlanodott orbánista rezsim elküldve. De még nincs itt az ideje. Még jó néhány ilyen ötletnek kell ahhoz keletkeznie, hogy végre valahára beteljen az a bizonyos pohár. Minden egyes nappal érik a bukásuk.
A sokadik bőr
Pató Pál szelleme
Egyre gyakoribbak manapság a budapesti metróban a tüzek, a kettes és hármas vonalán, jóformán csak a kisföldalattin nem volt erre precedens. Valóban addig kell várni a szerelvénycserére, ameddig nem halnak meg emberek? Csak akkor veszik észre a problémát, amikor tömegesen bent égnek az utasok?
Hazánk minden szempontból az abszurdok országa. A BKV esetében a nyugati árakat sikerült az indiai színvonallal összekombinálni. (Tudom, van 1-2 busz és villamos mutatóban, amiért tényleg reálisnak tartom elkérni a 320-at, de a többség nem ilyen azt azért lássuk be.) A metróban szinte már heti rendszerességgel füstöl el valami. Talán nem csak én gondolkodtam el azon, hogy nem kellene lemenni a föld alá...
Nehogy véletlenül pont akkor történjen valami. De mit tud tenni az a rengeteg ember, akinek ezzel a járművel a legpraktikusabb utaznia? Maximum imádkozni.
Eddig csak sejtettem, de mostanában már egyre biztosabb vagyok abban, valami hatalmas tűznek kell ahhoz történnie, hogy bármi változás is legyen. Egyre nő azon jelek száma, amelyek csak valószínűsítenek egy tragédiát. Nem olyan régiben a hármas vonalon Újpest Központnál a kihúzóvágányon füstölt egy vonat. És meg ne feledkezzek arról az áprilisi tűzről, mikor egy teljes metróvagon kiégett az Árpád hídnál és csak a véletlennek, illetve a metróvezetőnek volt köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj. És most csak pár példát mondtam. Ezek intő jelek, csak akik érdemben tehetnének valamit az ügyért, azok inkább a széles sávú mobilinternettel foglalkoznak. Mert az nyilván fontosabb mint a biztonság. Elhiszem, Vitézy Dávidnak sokkal kellemesebb a Skoda Super B-ből nézni a világot, mint lemenni a metróba és esetleg testközelből átélni azt, milyen mikor egy vonat szénné ég, mert már van vagy 40 éves, és nem ilyen hosszú időre tervezték.
Ami itt történik az orosz rulett. Nem lehet tudni, ki lesz azon a jövőbeli végezetes napon szolgálatban a műszakiaktól, aki útjára bocsátja azt a szerelvényt. Mert ha esetleg látja, hogy valami bibis, nagyon könnyen rámondhatják, megtagadja a munkát. Ha tegnap jó volt, akkor miért nem jó az ma is? És kiengedi, mert félti az állását, ami jogos a mai időkben. És ő fogja elvinni a balhét, az egyszerű beosztott, nem a fő főnök. Mert ő biztos van abban a helyzetben, hogy ha baj van, azt mondhassa, kérem, nekem senki sem szólt, hogy bármi gond lenne. Félelmetes állapot. Ami azonban igazán hátborzongatóvá teszi az egész dolgot az az, hogy ez a játék, mi, fizető utasok bőrére megy. Meg azoknak akik kieresztik a vonatokat a forgalomba, akik hónapról hónapra szeretnék eltartani családjukat és félnek nemet mondani, mert akkor könnyen lehet, az utcán találják magukat.
Tiszta szívemből kívánom, ne legyen igazam.
Drasztikus fizetéscsökkenés a BKV-nál?
50 ezer forinttal kevesebb jut a BKV családoknak- tájékoztat a BKV Figyelő.
A blog egyik a vállalatnál dolgozó olvasója kiszámította, mennyit fog kézhez kapni egy átlag kereső. Az adatok döbbenetesek. A honlap emlékeztet S. Éva metróvezető esetére, aki október 6.-án III. kerületi otthonából ugrott ki ablakán a jelzáloghitele miatt. A teljes írás elolvasható a BKV Figyelő oldalán.
Utolsó kommentek